Hizmetli kılavuzu

Gamepedia Yardım Viki sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara

Bunu okuyorsanız, muhtemelen bir Gamepedia vikide yeni atanmış bir hizmetlisiniz. Eğer öyleyse, tebrikler! Vikinizi hem okuyucuları hem de editörleri için daha iyi bir yer haline getirmenize yardımcı olacak ek izinler seti aldınız. Bu kılavuz, pozisyonunuzu sorumlu bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

"Hizmetli"'nin anlamı[düzenle | kaynağı değiştir]

Çoğu Gamepedia vikilerde, denetleme araçlarına erişimi olan kullanıcılar viki muhafızı rolüne sahipken, bazı vikilerde standart MediaWiki hizmetli rolü kullanılır. Ayrıca, standart rolü kullanan vikilerde hizmetlilerin bazıları, hizmetlileri yükseltme ve düşürme yeteneği kazandıran bürokrat rolüne de sahip olabilirler.

Bu kılavuzun amacı için, "hizmetli" kelimesi, bürokrat rolüne sahip olsun ya da olmasın, viki muhafızı rolü ya da hizmetli rolü olan kullanıcılara atıfta bulunacaktır.

Genel yönergeler[düzenle | kaynağı değiştir]

Herkese açık ve açık vikiler hiyerarşi üzerinde uzlaşı sağlayarak çalışırlar. Bu, kararların oy sayısına dayandığı anlamına gelmese de, bu, tek taraflı olarak seçmek ve başkalarına dayatmak yerine bir sorunu tartışmak ve en uygun çözümü bulmaya çalışmak anlamına gelir.

Hizmetli olarak, topluluğunuzun genel refahını korumanız beklenir: tartışmaların ılımlı hale getirilmesi, diğer birçok hedefle birlikte maddelerin mümkün olduğunca eksiksiz, doğru ve kullanımı kolay olmasını sağlamak. Aşağıdaki genel ilkelerin uygulanmasının wiki toplulukları için en faydalı olduğu düşünülmektedir:

İyi niyetle düşün
Bir düzenlemenin vikiye yardımcı olması amaçlanıp amaçlanmadığından şüphe duyduğunuzda, varsayalım ve editöre bu şekilde davranın. Bir düzenleme açıkça kötüye kullanılıyorsa, uygun işlemi yapmaktan çekinmeyin, ancak şüphe varsa, editöre bu şüphenin avantajını verin.
İçeriği değil kullanıcıları yönetin
Vikinin içeriği söz konusu olduğunda, bir hizmetlinin sesi diğer tüm kullanıcılara eşit olarak değerlendirilmelidir. Hizmetliler görüşlerini ancak topluluk makul bir fikir birliğine varmadığında empoze etmelidir. Aksi takdirde, hizmetliler durumu tartışmaları için katılmamaya çalışmalıdır. Hizmetliler de fikirlerini sunabilirler, ancak sanki bunu uyguluyormuş gibi ses çıkarmamaya dikkat etmelidirler.
Hafif olun
Makul düzeyde mümkün olan idari yetkilerin asgari kullanımı ile sorunları çözmeye çalışın. Örneğin, iki editör bir sayfada birbirlerinin düzenlemelerini geri almaya devam ederse (warring'i düzenleyin), onları uyarın ve önce tartışmasını sağlamaya çalışın. Bu işe yaramazsa, sayfayı geçici olarak korumak her iki düzenleyiciyi de engellemekten daha iyi bir seçenek olabilir, özellikle de yalnızca dikkatlerini çekmekle ilgiliyse. Blokları son çare olarak kullanmaya çalışın ve mümkünse önce uyarın.
Yukarıdakiler kasıtlı olarak vandalizm kullanıcılar (spam gönderenler, vandallar ve diğerleri gibi) için geçerli değildir, ancak o zaman bile IP adreslerine belirsiz veya çok uzun engeller yerleştirmeyin. IP'ler zaman içinde sahiplerini değiştirir ve blok ne kadar uzun olursa, yasal düzenleyicileri etkileme olasılığı o kadar artar. Çoğu durumda, yalnızca bir kötü niyetli düzenleme yapan IP'leri engellemek yararlı değildir; bazı insanlar kısa sürede 3 düzenlemeyi bir IP'nin engellenip engellenmeyeceği konusunda iyi bir kural olarak görürler. Vikinizin kötü niyetli editörlerle önemli sorunları varsa, GRASP veya viki yöneticisi ile iletişim kurun.

Viki tasarım kuralları[düzenle | kaynağı değiştir]

Madde bilgileri bir vikinin tek parçası değildir. Görsel olarak çekici, anlaşılması kolay ve hafif bir tasarıma sahip olmak daha az önemli değildir. Bu nedenle, editör toplulukları vikilerinin görünümünü iyileştirmeye teşvik edilir. Hizmetliler tüm ziyaretçiler için önemli tasarım değişiklikleri uygulayabilir, ancak bazı değişiklikler yapmamanızı gerektiren belirli viki tasarım kuralları vardır. Özellikle, hiçbir Gamepedia veya Fandom bölümünü veya reklamını değiştirmeyin veya gizlemeyin. Bir şeye izin verilip verilmediğinden emin değilseniz, aşağıdaki yöntemlerden biriyle bize ulaşın.

Wiki arayüzünü düzenleme hakkında bilgi için Yardım Vikideki görünüm özelleştirme sayfasını ziyaret edin.

Özellikler nereden istenir ve soru sorulur[düzenle | kaynağı değiştir]

Viki için harika bir fikriniz mi var? Sürekli olarak yeni özellikler ekliyoruz ve vikilerin işlevselliğini Gamepedia'da genişletiyoruz. Bir özellik önermek için lütfen aşağıdaki bağlantılardan bize ulaşın.

Wiki tasarımı ile ilgili sorularınız veya endişeleriniz için lütfen Gamepedia Destek sayfamızı ziyaret edin veya Community@Gamepedia.com adresine e-posta gönderin. Ayrıca, Discord sunucusu da var ve orada yardım bulabilirsiniz.

Engelleme[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir hesabı, IP'yi veya IP aralığını engellemek, engelin hedefinin viki üzerinde çoğu işlemi gerçekleştirmesini önler. Engellenen kullanıcılar yine de sayfaları okuyabilir, ancak sayfa oluşturamaz, düzenleyemez veya taşıyamaz veya dosya yükleyemezler. Tüm hizmetli izinleri, engelleme ve engellemeyi kaldırma yetenekleri (kendini engelleme özelliği dahil) dışında, engelleme süresi boyunca devre dışı bırakılır.

engeller, yanlış davranan insanları cezalandırmak için bir araç değil, vikiye zarar vermelerini önlemek için bir araç olarak kabul edilir. Tek tek kullanıcıları engelleme hakkında daha ayrıntılı bilgi için Engelleme yönergeleri sayfasına bakın.

Daha yeni bir özellik olan kısmi engeller, tüm sitenin aksine, belirli sayfalarda veya belirli ad alanlarında değişiklik yapılmasını önler.

Bir engeli uygulamak veya değiştirmek için özel sayfadaki formu Özel:Engelle kullanın. Bu forma genellikle kullanıcının kullanıcı sayfasından, katkı sayfalarından, son değişiklikler sayfasından veya izleme listesinden erişilir.

Bir engel uygularken veya değiştirirken, önce uygun ayarları belirtmeniz gerekir.

  1. Engellenecek IP adresini veya kullanıcıyı belirtin. Formun "Kullanıcı" alanını engelin hedefi ile doldurun: bir hesabın kullanıcı adı, IP adresi veya IP aralığı. Böyle bir hesap olmasa bile bir kullanıcı adının engellenebileceğini unutmayın, bu nedenle doğru kullanıcı adına sahip olduğunuzdan emin olun.
    • Özel sayfayı doğrudan ziyaret etmediyseniz ve bunun yerine başka bir sayfadaki belirli bir kullanıcı için "engelle" bağlantısını izlediyseniz, bu alan zaten doğru değerle doldurulur.
  2. Engel için bir süre belirtin. "Sona erme" etiketli açılır kutudan önceden tanımlanmış bir süre seçebilir veya GNU standart biçimi öğesini kullanarak özel bir değer girebilirsiniz.
    • Açılır kutuda önceden tanımlanmış seçeneklerin listesini yapılandırmak için MediaWiki:Ipboptions sistem mesajının içeriğini değiştirebilirsiniz.
    • Kesintiyi durdurma amacına ulaşmasını sağlayan blok için en kısa süreyi tercih edin. İlk kez bir IP vandal için 1 veya 3 gün yeterli olmalıdır. IP'leri veya aralıkları 2 haftadan daha uzun süre engellemeyin; Uzun süreli kötüye kullanım nedeniyle daha uzun bir engelleme gerektiğini düşünüyorsanız GRASP veya viki yöneticisi ile iletişime geçin.
    • Form çok çeşitli tarih giriş türlerini ("önümüzdeki Perşembe") kabul ederken, kendinizi genellikle "yıl, ay, hafta, gün, saat ve dakika" standart biçimiyle sınırlamalısınız. Ondalık kesirleri de kullanabilirsiniz. Bu nedenle, "8.725 fortnights" geçerli (garip ve biraz sinir bozucu) bir engel süresidir.
  3. Engel için bir neden belirtin (önemle önerilir). Bu neden herkese açık günlüklerde görüntülenecektir (ve bu nedenle diğer kullanıcılara ve hizmetlilere açıklık sağlayacaktır) ve engellenen kullanıcı bir sayfayı düzenlemeye çalışırsa da görecektir.
    • Listeden yalnızca önceden tanımlanmış bir neden belirtebilirsiniz (MediaWiki:Ipbreason-dropdown üzerinde tanımlanır), özel bir yorumla önceden tanımlanmış bir neden kullanabilir veya tamamen kendi nedeninizi yazabilirsiniz.
    • Daha açıklayıcı, daha iyi (özellikle aşağıdaki engelleme seçeneklerinden bazılarını kullanırken). Mümkünse, özellikle engellenen kullanıcının da yapıcı katkıları olduğunda kanıtlara bağlanmayı düşünün.

Engeli uygulamak için "Bu kullanıcıyı engelle"'yi tıklayın. Tüm engeller engel günlüğü içine kaydedilir ve şu anda aktif olan tüm engeller aktif engel listesinde listelenir. Küresel engeller Özel:GlobalBlockList üzerinde görülebilir.

Engelleme seçenekleri[düzenle | kaynağı değiştir]

Engelleme sayfasında, blokla ilişkili üç önemli seçenek vardır:

  1. Yalnızca anonim kullanıcıları engelle: Bir IP kullanıcısını engellerken, bu seçeneğin belirlenmesi, kayıtlı kullanıcıların bu adresten düzenlemeye devam etmesine olanak tanır. Bu seçeneğin kayıtlı bir kullanıcının engeli üzerinde hiçbir etkisi yoktur, ancak o engelin neden olduğu otomatik kilitleri (aşağıya bakın) değiştirmez.
    Genel olarak, bu çok kullanışlı bir seçenek değil. Engellenen IP kullanıcılarının birçoğu spam gönderenlerden veya spam botlarından geliyor - eğer bir hesap oluşturuyorlarsa, yine de o konumdan erişebilecekler. Bu seçenek gerçekte yalnızca katkıda bulunanları kısıtlama olasılığını en aza indirdiğinden, bir proxy engeli, tor çıkış düğümü veya dinamik IP adresi (AOL gibi) dikkate alındığında kullanılır.
  2. Hesap oluşturmayı önleyin: Duh. Engellenen IP adresinden erişmeye çalışan hiç kimse bir hesap oluşturamaz.
    Bu seçenek, bir IP spam göndericisi ile uğraşırken genel olarak etkinleştirilmelidir, çünkü bloklardan kaçmak için "Ki3H5x" gibi kullanıcı adları oluşturdukları bilinmektedir. Bu, kayıtlı bir kullanıcıyı engellerken de işe yarar - IP adresini göremesek de, MediaWiki yazılımı arka planda ilgilenir.
  3. Bu kullanıcı tarafından kullanılan son IP adresini ve düzenlemeye çalıştıkları sonraki adresleri otomatik olarak engelle: (Kısaca otomatik kilitleme) Bu seçenek yalnızca kayıtlı kullanıcı hesabı blokları için geçerlidir. Etkinleştirildiğinde, bu seçenek engelin en son IP adresine ve oturum açmaya çalıştıkları diğer adreslere de uygulanmasına neden olur.
    Bu engellemenin baş babası. Bu, annesinin onu kütüphaneye sürmesini ve böylece bir vikiyi vandalize edebilmesi için bir blok etrafında dolaşabileceğini düşünen l33t h4x0r d00d için engel. Bu seçenek, kayıtlı bir spam göndericiyi/spambotu engellerken genellikle başka bir adresi çözmeden önce bir veya iki adresi engelleme şansına sahip olduğundan ayarlanmalıdır.
    Oto engellemeler, MediaWiki yazılımı tarafından arka planda halledilir ve 24 saat sürer. Bu engeller otomatik olarak eklendikleri için yalnızca Özel:EngelListesi sayfasında (normal blok günlüğünde değil) görünür.
    Otomatik kilitleme işlevini kullanırken, özellikle dinamik IP'lerde (ana örnek olan AOL) dikkatli olun, çünkü çok sayıda masum kullanıcının geçici olarak engellenmesine neden olabilir.

Bireysel kullanıcıları engelleme hakkında daha ayrıntılı bilgi için Engelleme yönergeleri bakınız.

Engeli kaldırma[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir IP adresi veya kayıtlı kullanıcı hesabının engellenmesi aktif engel listesi aracılığıyla engellenebilir. Listede engellemesini kaldırmak istediğiniz IP adresini veya kayıtlı kullanıcı hesabını bulun (girişi bulmanıza yardımcı olması için "arama" alanına adresi veya adı girebilirsiniz) ve hesabın sağında görüntülenen "Engellemeyi kaldır" bağlantısını tıklayın engelin son kullanma süresi.

Bu sizi bir onay sayfasına götürecektir. "Neden" alanına engellemeyi kaldırma nedenini (isteğe bağlı) girin ve engelin kaldırmak için "Bu adresin engellemesini kaldır"'ı tıklayın. Tüm kilit açma işlemleri [[Özel::Günlük/block|engel günlüğü]] içine kaydedilir.

Silme[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir sayfayı silerken, "Sayfaya bağlantılar" seçeneğini işaretlediğinizden ve silme işleminin vikinin başka bir yerinde istenmeyen kırık bağlantılara neden olmadığından emin olun.

Viki tasarımının (görünüm) bir parçası olarak kullanılan görüntüler kullanılmış veya bağlantılı olarak görünmeyeceğinden emin olmadığınız bir görüntüyü silmeyin. Bu nedenle, yazılımın algılayamadığı şekilde kullanılan görüntüleri listeleyen bir yer tutucu sayfasının olması tercih edilir.

Tek tek düzeltmeleri gizleme[düzenle | kaynağı değiştir]

Bazen yalnızca tek bir revizyonun görünürlüğünü bastırmak gerekir (metni, özeti veya bunu yapan kullanıcının adı). Bu işleme, revizyon silme, yalnızca özellikle kaba vandalizm ve hassas bilgiler için izin verilir. Bu tür revizyonları, özellikle de özel bilgileri içeriyorsa görürseniz, hemen geri alın ve gizli kalmaları için viki yöneticisi ile iletişim kurun.

Vikiniz bürokrat iznine sahip birkaç kişiden biriyse, araca da erişebilirler. İlgili politika konusuna aşina olduklarından emin olun.

Koruma[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir sayfayı korumak, belirli bir izni olmayan kullanıcıların o sayfada belirli bir işlem gerçekleştirmesini sağlar. Koruma, eylemlerin kısıtlandığı ve kısıtlı eylemleri gerçekleştirme yeteneğini kimin koruduğuna göre değişir.

Koruma esas olarak saldırıya uğrama şansı yüksek olan (anasayfa gibi) sayfalar için veya devam eden bir geri dönüş savaşını veya vandalizm çılgınlığını durdurmak için geçici bir önlem olarak kullanılır.

Varsayılan olarak iki koruma seviyesi vardır:

  • Yarı koruma: Sayfayı sadece kayıtlı kullanıcılar düzenleyebilir. Herhangi bir IP katılımcısı hala kaynak kodunu görebilir, ancak değişiklik yapamaz.
    • Yarı koruma, birçok farklı IP varsa (bu nedenle engelleme yardımcı olmaz) ve yıkıcı düzenlemeler basit kalıpları takip etmiyorsa (IP filtreleri sık sık ve tekrar tekrar zarar gören sayfalar için yardımcı olabilir).
    • Sayfa taşıma veya dosya yüklemede yarı koruma anlamlı değildir, IP'lerin sayfaları taşıma veya dosya yükleme izinleri yoktur.
  • Tam koruma: Sayfayı yalnızca hizmetliler düzenleyebilir.
    • Tam koruma, özellikle yüksek profilli sayfalarda (ana sayfa gibi), hizmetli olmayan bir kişi tarafından (site tasarımında kullanılan kritik şablonlar veya resimler gibi) asla değiştirilmemesi gereken sayfalarda veya çok geçici bir önlem. Bir sayfayı belirli bir durumda korumanın, bu durumun onaylanması anlamına gelmediğini lütfen unutmayın. Sayfaları olabildiğince kısa bir süre korunmaya çalışın.

Bir tam koruma çeşidi olan basamaklı koruma yalnızca sayfayı değil, aynı zamanda sayfaya dahil olan tüm resimleri, sayfaları ve şablonları da korur.

  • Basamaklı koruma yarı korumalı olarak kullanılamaz.
  • Bu, bir değişiklik kullanılan görüntüleri/şablonları savunmasız hale getirirse, çok yüksek profilli bir sayfayı (Anasayfa) geçici olarak korumak için kullanılan acil bir önlemdir. Başka yerlerde kullanılan şablonları koruyabileceğinden mümkünse bu seçeneği deneyin ve bundan kaçının (şablonun kopyasını oluşturun ve bunun yerine koruyun).

Koruma yalnızca sayfaları düzenlemeye değil, aynı zamanda sayfaları taşımak, sayfalar oluşturmak ve dosyaları yüklemek (veya yeniden yüklemek) için de uygulanabilir.

Taşıma koruması[düzenle | kaynağı değiştir]

"Korumayı onayla" ekranındaki "Taşıma izinlerinin kilidini aç" kutusunu işaretleyerek, sayfa taşıma hakları sayfa düzenlemeden bağımsız olarak kısıtlanabilir. Bu genellikle Proje sayfalarında herkesin düzenleyebileceği, ancak genellikle taşınmaması gereken durumlarda kullanılır.

Koruma oluştur[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir sayfa yoksa, varolan bir sayfanın taşınmasına ve düzenlenmesine karşı korunabileceği şekilde oluşturmaya karşı korunabilir. Bu genellikle yalnızca var olma nedeni olmayan sık sık vandalizm hedefleri olan sayfalar için yapılır.

Bununla birlikte, kötü niyetli sayfa oluşturmanın kötüye kullanım filtreleri veya MediaWiki:Titleblacklist aracılığıyla ele alınmasının daha iyi olabileceğini unutmayın. Bazı seri vandallar tekrar tekrar başlıklarında "Kötü söz" içeren sayfalar oluşturuyorsa ve "Kötü söz"'ü koruyorsanız, yalnızca "K0tü söz", "Kötü-söz", "Kötüsöz" (Kiril alfabesi Ö) vb. üzerinde. Koruma yalnızca belirli sayfaları etkileyebileceğinden, bir kalıpla eşleşen sayfaların oluşturulmasını devre dışı bırakmanız gerekirse, diğer yaklaşımlar daha iyi olabilir.

Resim koruma[düzenle | kaynağı değiştir]

Önceden yüklenmiş bir görüntünün daha yeni bir sürümle değiştirilmesini önlemek için, diğer herhangi bir maddede olduğu gibi Koru düğmesini kullanabilirsiniz. Bu öncelikle ana sayfada, yaygın olarak kullanılan şablonlarda veya site tasarımında kullanılan resimler için kullanılır.

Ayrıca bazı adlara sahip bir dosyanın hiçbir zaman yüklenmemesi gerektiğini de görebilirsiniz. Varolmayan bir dosya, tıpkı diğer sayfalar gibi yükleme korumalı olabilir. Bununla birlikte, oluşturma koruması (yukarı bakın) ile aynı uyarının dosyalar için geçerli olduğunu lütfen unutmayın. Çeşitli aygıtlar ve yazılımlar, bir kalıpla eşleşen açıklayıcı olmayan başlıklara sahip dosyalar oluşturabilir (geçerli saat ve tarih gibi: örn. "Dosya:2077-10-23 09:47.png") ve bunların tümünü korumak imkansızdır.

Koruma ile ilgili notlar[düzenle | kaynağı değiştir]

Bir düzenleme savaşını geçici olarak durdurmak için kullanıldığında, koruma söz konusu sürümün onaylanması olarak görülebilir. Bu doğru değil. Diğer kullanıcılara bunu hatırlatmaya dikkat edin ve çatışmayı çözmek için maddenin tartışma sayfasında bir tartışma başlatın.

Geri döndürme[düzenle | kaynağı değiştir]

Herhangi bir kullanıcı, sayfa geçmişini inceleyerek sayfadaki düzenlemeleri geri döndürebilir. Hizmetliler, süreci hızlandırmak için ek bir geri döndürme aracına erişir. Bir kullanıcının düzenlemelerini önceki düzenleyici tarafından son sürüme geri döndürmek için sayfa geçmişindeki, kullanıcı katkıları listesindeki veya fark sayfasındaki geri alma bağlantısını tıklayın. Geri döndürme, küçük bir düzenleme olarak işaretlenecek ve MediaWiki:Revertpage içeriğine göre otomatik bir düzenleme özeti verilecektir. Geri döndürme, yalnızca açıkça rahatsız edici düzenlemeler için kullanılmalıdır. Bir düzenleme böyle değilse, iyi niyetli olun ve normal geri al düğmesini kullanarak kibar bir geri döndürme özeti bırakın.

Tarafsızlık[düzenle | kaynağı değiştir]

Çoğu aktif hizmetliler de vikiyi aktif olarak düzenler. Bu bazen çıkar çatışmasına neden olur. Örneğin, kullanıcılar bir maddede yapılan düzenlemeden sonra size kişisel olarak saldırmaya başlarsa, bunları kendiniz engellemek, viki içeriğini kontrol etmek için hizmetli araçlarınızı kullanıyormuş gibi görünmesini sağlar.

Böylece:

  • Editoryal olarak bir çatışmaya karıştıysanız, başka bir hizmetlinin müdahalesini isteyin.
  • Bir çatışmanın bir üyesiyle şahsen ilgileniyorsanız, başka bir hizmetlinin müdahalesini isteyin.
  • Hizmetli durumunuzu yalnızca bir yönetim işlemini gerekçelendirirken veya açıklarken belirtin.

Ne yazık ki, ilk iki nokta, isteğinizi yerine getirmek isteyen ve yapabilen başka bir aktif hizmetlinin olmasını gerektirir. Tek hizmetli sizseniz, başka hizmetliler etkin değilse veya durumun hemen harekete geçilmesi gerekiyorsa, kendinizle ilgilenmek dışında bir seçeneğiniz kalmaz.

Hizmetlilerin kültürel saygıları[düzenle | kaynağı değiştir]

Genel olarak, viki hizmetlilerin editöryal süreçte başka herhangi bir editörünkinden daha fazla söz sahibi olmaması gerektiği düşünülmektedir. Ancak, hizmetlilere kaçınılmaz olarak hizmetli olmayanlardan biraz daha fazla sese sahiptir. Bu ekstra ses tamamen kasıtsızdır ve tamamen dünya kültüründen kaynaklanır. İnsanlar hizmetliler gibi daha yüksek bir "rütbe"'ye bakma eğilimindedir ve bunlara itiraz etmek daha isteksizdir. Bu saygının hizmetlilerin kendisinin hatası olmamasına rağmen, her hizmetli bu ek editör gücünü kötüye kullanmamaya dikkat etmelidir. Bunun nasıl yapılacağı ile ilgili özel öneriler, doğası gereği tartışmalıdır. Bu nedenle, aşağıdaki herhangi bir öneriye katılmıyorsanız, lütfen davanızı tartışma sayfasına götürün.

Sistemik olmayan hizmetli otoritesini kötüye kullanmaktan kaçınmanın bazı yolları, basit ve karmaşıktır.

  • Editöryal bir tartışmada ortaya çıkarsa hizmetli rolünün önemini azaltın.
  • Eylem ve görüşlerinizi her zamankinden daha ayrıntılı bir şekilde açıklayın. Bir şey tartışmalı hale gelebilirse tartışma sayfalarında daha sık yayınlayın. Bu herkes için iyi bir tavsiye, ancak hizmetliler için iki kat önemlidir, küçük olmayan herhangi bir düzenleme için düzenleme özetinin olmaması, tek taraflı işlem izlenimi verebilir.
  • İnsanlara her zamanki kültürel hususların hizmetliler için de geçerli olduğunu hatırlatın. Örneğin, düzenleme özetinize veya tartışma yayınınıza "katılmıyorsanız, lütfen geri dön" ifadesini zaman zaman ekleyin. İnsanlar her zaman böyle geri dönmekte özgür olsalar da, açıkça belirtmek, hizmetliyi geri alma korkusunu aşmalarına yardımcı olur.
  • Bir madde ile idari olarak ilgileniyorsanız, bir süreliğine o madde ile editoryal olarak ilgilenmekten kaçının.

Diğer faydalı notlar[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Yönetici panosu izlemek mevcut isteklerden haberdar olmanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, maalesef, insanların aslında hizmetli müdahalesi gerektirmeyen sorunlar için genellikle hizmetli bildirimlerini kullandığını unutmayın.
  • Hizmetliler, e-postalarına, kullanıcı sayfalarından araç kutusunda bulunan "Bu kullanıcıya e-posta gönder" bağlantısı aracılığıyla da erişebilmelidir. E-posta almayı etkinleştirmek için Tercihler'e gidin, "Bildirimler" sekmesini açın ve "Diğer kullanıcıların bana e-posta göndermesine izin ver" seçeneğinin işaretli olduğundan emin olun. Bu, topluluğa, genel topluluğun görüşü dışındaki sorunları (engeller, korumalar, vb.) tartışmak için erişim sağlar. Bu şekilde dikkat çeken bir konu topluluk girdisi gerektiriyorsa, hizmetli uygun şekilde yayınlamalıdır.

Duyurular[düzenle | kaynağı değiştir]

Gerekirse, genellikle geçici olan önemli viki çapında duyurular hizmetliler tarafından site bildirimi aracılığıyla gönderilebilir. Site bildirimine içerik eklemek, kullanıcı tarafından reddedilene kadar, onları görüntüleyen herkes için tüm wiki sayfalarının üstünde görünecek, reddedilebilir bir bildirim oluşturur. Bir site bildirimi artık gerekli olmadığında, tek bir kısa çizgi (-) olan varsayılan içeriğine döndürülerek devre dışı bırakılmalıdır.

Ayrıca bakınız[düzenle | kaynağı değiştir]