Değişiklikleri izleme

Gamepedia Yardım Viki sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara
Hydra patrol.png

MediaWiki, vikide neler olup bittiğini takip etmek için özel sayfalar ve araçlar koleksiyonu sunar. İşte bunlardan birkaçı:

Amaç[düzenle | kaynağı değiştir]

İster hizmetli ister normal kullanıcı olun, vikide hangi değişikliklerin gerçekleştiğini takip etmek yararlıdır. Değişiklikleri izleme, bir vikide yapılan tüm yeni düzenlemeleri görüntülemenize olanak tanır. Değişiklikleri izlemek, bir viki üzerindeki vandalizm örneklerini fark etmek ve raporlamak için de yararlıdır.

Değişiklikler nasıl izlenir[düzenle | kaynağı değiştir]

Son Değişiklikler sayfasına bir örnek.

Belki de değişiklikleri izlemenin en kolay ve en ilginç yolu özel sayfa, 'SonDeğişiklikler' . Bu sayfada, vikide yapılan tüm düzenlemeler, dosya yüklemeleri, sayfa taşıma işlemleri, silme işlemleri ve diğer işlemler görüntülenir. Üstteki menü, ekranınızı özelleştirmek için bir bağlantı koleksiyonu sunar: değişiklik sayısını veya gösterilen gün sayısını sınırlayın veya ekranı yalnızca belirli bir ad alanındaki düzenlemeleri gösterecek şekilde sınırlayın. Küçük olarak işaretlenmiş düzenlemeleri de gizleyebilirsiniz (ancak kullanıcı küçük olarak işaretlemiş olsa bile bir değişikliğin büyük olabileceğini unutmayın).

Son Değişiklikler sayfasındaki bir satır birkaç bağlantıdan oluşur:

  • “fark}”, sayfanın önceki düzeltmesinden farkı görüntüler.
  • “geçmiş}”, sayfanın düzeltme geçmişine bağlantılar.
  • tamsayfaadı” mevcut sürümüne bağlanır. Sayfa izleme listesi üzerindeyse, başlık kalın da görünür.

Bazı satırlarda sayfa değiştirme türünü açıklayan bir işaret olabilir:

  • “Y” yeni bir sayfayı gösterir.
  • “k” küçük bir düzenlemeyi ifade eder.
  • “b” bir bot tarafından yapılan bir düzenlemeyi ifade eder.

Zaman damgasının ardından, önceki revizyondan sayfa boyutu farkı görünür. Daha sonra kullanıcıdan kullanıcı sayfası ve mesaj sayfası ve katkılarına bir bağlantıyla bahsedilir. İsimsiz kullanıcılar söz konusu olduğunda, yalnızca mesaj sayfalarına bir bağlantı olacaktır.

Kullanıcı düzenlemeyi yaparken bir özet gönderdiyse, satırın son kısmı olarak italik ifadesinde görünür.

Gelişmiş görünüm[düzenle | kaynağı değiştir]

Giriş yaptıysanız ve JavaScript etkinse, "gelişmiş" görünümü de deneyebilirsiniz. Geliştirilmiş görünümü etkinleştirmek için Tercihler bölümüne gidin, ardından Son Değişiklikler sekmesini tıklayın ve "Son değişiklikler ve izleme listesindeki değişiklikleri sayfalara göre gruplandır" seçeneğini seçin. Bu seçeneğin belirlenmesi, Son Değişiklikler sayfasının, tek tek listelenmek yerine sayfalara göre gruplandırılmış düzenlemeleri görüntülemesine neden olur. Şimdi aşağıdaki gibi girişler göreceksiniz:

→ 15:17 Anasayfa (4 değişiklik | geçmiş) .. (+236) .. [Bir Kullanıcı (2×); Bir Diğer Kullanıcı (2×)]

Söz konusu sayfanın son düzenlemelerinin kaydını genişletmek için, zaman damgasının ve sayfa adının solundaki oku tıklayın. Düzenlemelerin kaydı, normal görünümde göründüğü gibi görüntülenir. Bu geliştirmeyi istediğiniz zaman açıp kapatabilirsiniz, bu yüzden ikisini de tercih ettiğinizi görmek için çekinmeyin.

Ayrıca bakınız[düzenle | kaynağı değiştir]