Arama

Gamepedia Yardım Viki sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara

Gamepedia Yardım Viki içindeki bilgileri bulmanın en hızlı yolu Ara işlevini kullanmaktır. Her sayfanın sağ üst köşesinde bir Ara kutusu var.

Arama terimlerinizi girin ve Enter'a basın veya büyüteç simgesini tıklayın. Girdiğiniz başlıkla eşleşen bir sayfa varsa, doğrudan o sayfaya yönlendirilirsiniz.

Aksi takdirde, başlıkları veya içeriği arama terimlerinizle kısmen eşleşen makaleleri veya eşleşme bulunmayan bir mesajı listeleyen arama sayfası görüntülenir.

Arama listesi sayfasını görüntülemeye zorlamak için (arama çubuğunun doğrudan eşleşen bir sayfaya atlamasını engelleme), herhangi bir terim girmeden büyüteç simgesini tıklayın. Arama sayfası görüntülenir ve başlıkları veya içerikleri tam veya kısmen eşleşen sayfaların listesini görmek için buraya terimler girebilirsiniz.

Aramayı kısıtlama[düzenle | kaynağı değiştir]

Herhangi bir şey doldurmadan “Ara” düğmesine tıklarsanız, size ekstra arama seçenekleri (ayrıca herhangi bir arama sonuçları listesinden de erişilebilir) sağlayan Özel:Ara bağlantısına yönlendirilirsiniz.

Bir aramayı belirli bir ad alanı (örneğin yalnızca Kullanıcı sayfalarında arama) içindeki sayfalarla kısıtlamak yararlı olabilir. Bunu yapmak için, "Gelişmiş" i tıklayın ve üst kısımdaki "Tümü" veya "Hiçbiri" düğmelerini kullanın veya bu arama için gereken ayrı ad alanlarını kontrol edin. Aranacak ad alanı seçimini korumak için, ad alanı seçimi bölümünün altındaki "Gelecekteki aramalar için seçimi hatırla" etiketli onay kutusunu da tıklayın.

Gelişmiş arama[düzenle | kaynağı değiştir]

Insource[düzenle | kaynağı değiştir]

Insource aramaları bir sayfada oluşturulan herhangi bir kelimeyi bulmak için kullanılabilir, ancak bulabileceğiniz herhangi bir ifadeyi bulmak için yapılır. MediaWiki işaretlemesi dahil. Bu ifade gri tonlamayı tamamen yok sayar: insource: "state state autocollapse", |state=autocollapse ile eşleşir.

insource: word

insource: "kelime1 kelime2"

Gri boşluk karakterleri, tıpkı kelime aramaları ve tam kelime öbeği aramaları gibi yok sayılır.
insource:/regexp/

insource:/regexp/i

Bunlar normal ifadeler. Verimli olmadıklarından, arama kümesinde aynı anda yalnızca birkaç taneye izin verebiliriz, ancak çok güçlüdürler. Fazladan i içeren sürüm, büyük/küçük harf duyarsız ifadeyi çalıştırır ve daha az verimlidir.

Kaynak kendini tamamlar. Bir yandan, vikimetin içindeki herhangi bir kelimeyi anında tam metin araması yapar. Öte yandan, herhangi bir karakter dizesi için normal ifade aramasını işleyebilir. Normal ifade, verilen bir sayfa listesindeki tüm metinsel karakterleri tarayın; bir şeyleri hızlandırmak için bir kelime dizini yoktur ve yirmi saniyeden uzun süre çalışması gerekiyorsa işlem kesilir. Düzenli ifadeyi en son çalıştırılır, böylece gereksiz karakter düzeyinde taramayı sınırlamak için, sorguya "yan tümce" olarak eklenen dizine alınmış bir arama tarafından seçilen sayfaların listesini (bir arama alanı) ilerletirsiniz ve bunu her tek normal ifade sorgusuna yaparsınız. Kaynak her iki rolü de oynayabilir ve insource:/arg/ için en iyi aday genellikle arg'ın aynı olduğu insource: arg olur.

Normal ifade için sözdizimi insource: boşluk içermez ve sonra /regexp/ olur. (Başka hiçbir parametre bir boşluğa izin vermez. insource:/regexp/ dışındaki tüm parametreler iki nokta üst üste işaretinden sonra alanı cömertçe kabul eder.)

Kaynak dizinli arama ve normal ifade arama rolleri birçok açıdan benzerdir:

  • Her iki arama sadece vikimetin.
  • Her ikisi de bir dönüşümle "kaynaklanmış" şeyler bulamaz.
  • Ayrıca saplı, bulanık veya yakınlık aramaz.
  • Her ikisi de en az sonuç ister ve her ikisi de başka bir madde ile birlikte daha hızlı çalışır.

Ancak endeksli aramaların tümü gri alanı yok sayar; joker karakterler aramaları gri boşlukla eşleşmez, bu nedenle normal ifade, tüm karakterlerin tam bir dizesini bulmanın tek yoludur (örneğin: iki boşluk dizisi). Regex, değişmez bir dizeyi eşleştirmeyi kolaylaştıran (temel, başlangıçta kullanım) ve vikide metakarakter ifadeleriyle eşleştirmeyi (gelişmiş kullanım) mümkün kılan tamamen farklı bir arama aracı sınıfıdır.

Insource parametresi, gömülü iki nokta üst üste işaretine sahip kelimeleri tek bir kelime olarak ele alır. Bu, şablonlar, ayrıştırıcı işlevleri, URL'ler, vikibağlantılar, HTML etiketleri ve yorumlar için arama sorgularını etkiler.
Mümkünse, lütfen normal bir regexp araması yapmaktan kaçının. Bunun her zaman nasıl mümkün olabileceğini, aşağıda bağlı olan MediaWiki yardım sayfasındaki Normal ifade aramaları da görün.
-in-law veya !kung gibi - veya ! ile başlayan kelimeleri aramak için, (çıplak bir normal ifade aramasını önlemek için) terimin "düz" sürümünde basit bir aramayla birlikte büyük/küçük harfe duyarlı olmayan source sorgusunu kullanın. Örneğin, "in-law" insource:/-in-law/i veya "kung" insource:/!kung/i.

Daha fazla okuma[düzenle | kaynağı değiştir]